Main Article Content

Abstract

Indonesia has entered a massive digitalization round. As a platform to bring together buyers and sellers, the growing need for the Indonesian people. Various vocational services are scrambling to be the best of service, price, and security. This development is followed by a social media role that is no longer a hub for relationships but a place of marketing and branding. One of the highest contents nowadays is a live stream. Information management and access that is so quick and easy to give anyone a chance to do this live stream. Live streaming behavior becomes a social media strategy that has a very broad impact on people's interest in goods and services that are offered. This doubtless affected his productivity and increased his rise domino's. In addition, Indonesia, which is now preparing a campaign of investment in Indonesia, is expected to make us buy local products. This empowerment would stimulate a micro-, small, and medium-scale (SMSE) venture that was ravaged by the previous pandemic. With this live stream it is expected to help SMSE to increase public interest, expand the network of product marketing, improve the sale of products with good quality, and have an impact on national economic empowerment


 

Keywords

Social Media Live Streaming Bangga Buatan Indonesia Marketplace SMSE

Article Details

How to Cite
Rakhmah, K., Yakob, F., & Juniati, R. K. (2024). LIVE STREAMING AND “GERAKAN BANGGA BUATAN INDONESIA” MOVEMENT. Kinesik, 11(1), 86-96. https://doi.org/10.22487/ejk.v11i1.902

References

  1. Agistiani, R., Rahmadani, A., Hutami, A. G., Kamil, M. T., Achmad, N. S., Rozak, R. W., & Mulyani, H. (2023). Live-streaming TikTok: Strategi mahasiswa cerdas untuk meningkatkan pendapatan di era digitalisasi. Journal of Management and Digital Business, 3(1), 1-19.
  2. Annur, C. M. (2022). Databoks Katadata. Dipetik 06 20, 2023, dari https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2022/04/20/ini-deretan-produk-yang-paling-banyak-dibeli-dari-belanja-online-di-live-streaming
  3. Arifianto, P. F. (2021). IMPLEMENTASI VISUAL GUIDELINES KAMPANYE GERNAS BBI 2021 (GERAKAN NASIONAL BANGGA BUATAN INDONESIA) DALAM MENDUKUNG DAYA BELI PRODUK UMKM PADA E-COMMERCE. Skripsi, 317-323.
  4. Arlena S, S. (2023). Mengungkap Perilaku Stickiness Konsumen Melalui Trust Transfer di Live streaming: Sebuah Perspektif Social- Technical di Social Commerce. Skripsi, 1-28.
  5. Awwaabiin, Salmaa;. (2022, August 15). Giveaway: Strategi Marketing Kekinian Buat Memikat Pelanggan. niagahoster.
  6. F Fairuz. (2020). ANALISIS PENGENDALIAN INTERNAL ATAS SISTEM DAN PROSEDUR PENGGAJIAN DALAM USAHA MENDUKUNG EFISIENSI BIAYA TENAGA KERJA PADA PT PANCARAN SAMUDERA TRANSPORT, JAKARTA. Skripsi, 31-38.
  7. F. S., & S. F. (2023). ANALISIS PERKEMBANGAN BISNIS SKINCARE DENGAN MENGGUNAKAN LIVE STREAMING TIKTOK SEBAGAI MEDIA PROMOSID. Skripsi, 1-12.
  8. Harahap, M. A., & Adeni, S. (2020). TREN PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL SELAMA PANDEMI DI INDONESIA . Jurnal Professional FIS UNIVED, 7, 13-23.
  9. I. R., L. S., & L. M. (2023). PENGARUH LIVE STREAMING SELLING, REVIEW PRODUCT, DAN DISCOUNT TERHADAP MINAT BELI KONSUMEN PADA E-COMMERCE "SHOPEE". Jurnal Riset Entrepreneurship, 1-14.
  10. K. K. (2020). MODEL ALUR KOMUNIKASI AISAS. Skripsi, 1-9.
  11. M. K. (2017). AISAS MODEL DALAM KOMUNIKASI PEMASARAN. Skripsi, 1-114.
  12. M. Nazir. (2003). Metode Penelitian. Jakarta: Ghalia Indonesia.
  13. Oliver, Andre. (2022, March 5). 9 Ide Konten Live Steaming yang Dapat Dimanfaatkan Oleh Marketer. Glints.
  14. Rahayu, K. G. (2022). Implementasi Upaya Pemerintah dalam Peningkatan UMKM di Masa Pandemi. Skripsi , 2.2, 1091-1097.
  15. Saputro, I. B. (2019). PENGARUH PRICE DISCOUNT DAN STORE ATMOSPHERE TERHADAP IMPULSE BUYING DENGAN POSITIVE EMOTION SEBAGAI VARIABEL MEDIASI PADA KONSUMEN RITEL MINIMARKET KOTA YOGYAKARTA. JURNAL ILMU MANAJEMEN, 1-13.
  16. Sari, A. A., & Habib, M. A. (2023). Strategi Pemasaran Menggunakan Fitur Shopee Live Steaming Sebagai Media Promosi Untuk Meningkatkan Daya Tarik Konsumen (Studi Kasus Thrift Shop di Kabupaten Tulungagung). Sripsi, 41-58.
  17. Suswanto, P., & Setiawati, S. D. (2020). STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN SHOPEE DALAM MEMBANGUN POSITIONING DI TENGAH PANDEMI COVID-19 DI INDONESIA. LINIMASA: JURNAL ILMU KOMUNIKASI, 3(2), 16-29.
  18. Suswanto, P., & Setiawati, S. D. (2020). STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN SHOPEE DALAM MEMBANGUN POSITIONINGDI TENGAH PANDEMI COVID-19. JURNAL ILMU KOMUNIKASI , 2, 16-29.
  19. Suwendra, I. W. (2018). Metodologi Penelitian Kualitatif dalam Ilmu Sosial, Pendidikan, Kebudayaan, dan Keagamaan (1st ed.). Bali: NilaCakra .
  20. Yakob, F., & Juniati, R. K. (2022). Analisa AISAS dalam Pemasaran Digital. Connected: Jurnal Ilmu Komunikasi, 38-46.